söndag 14 februari 2010

Alla hjärtans dag-en usel dag!

Vi hade tänkt att lämna Alva till mamma och pappa ikväll, för att Peter och jag skulle kunna gå ut och äta lite för oss själva. Tyvärr fick vi avblåsa alltihop pg a sjukdom....igen!
Alva är dunderförkyld och jag fick världens sjukaste huvudvärk på eftermiddagen. Peter tog hand om Alva medan jag låg i ett mörkt rum och vilade. På kvällen tittade jag fram igen.

Peter lagade en underbar middag åt oss! Oxfilè, grönpeppargräddsås, champinjoner och skivad potatis i ugn. Till efterrätt blev det apelsiner i tequila och apelsinlikör med rivet limeskal, råsocker och vaniljglass! Gott gott!

Vi lyckades få en jättehärlig kväll trots dumma sjukdomar och några allahjärtanspresenter kunde också bytas :)
Pappa kom förbi med lite presenter också, från honom och mamma, tack älskade föräldrar!
Vi tar middagen på restaurang en annan helg istället!
Tack mina älsklingar för en fin kväll med god mat och sjukmys!

En bok till Peter, godishjärtan till mig och en röd hjärtankudde till Alva från mormor och morfar.

Bodysar till Alva från oss.





Sjuk-Alv med sverigeklänning. Hejar på sverige i OS!

Underbara lilla familj!

2 kommentarer:

Anonym sa...

VILKEN USSEL ALLA HJÄRTANS DAG.......men en söt liten Alving ,krya på dig Farmors lilla troll

Anonym sa...

Så söta båda två <3 Farmor