lördag 3 september 2011

Barnakuten.....

Igår blev Alva jättedålig i sin andning. Hon flämtade och andades snabbt även när hon var stilla. Jag ringde Kalmarjouren och fick en tid kl: 21:00.

Hon fick massor av mediciner men ändå var inte doktorn nöjd med hennes resultat av medicinen. Han skickade iväg oss till röntgen och barnakuten och Alva var jätteduktig hela tiden. Hon var inte rädd någonting alls, och när jag märkte att hon undrade över något så förklarade jag för henne hela tiden vad vi skulle göra och att det inte är farligt.

Klockan 23:30 var vi klara med allt. Alva behövdes inte skrivas in under natten och alla provsvar var bra. Vi fick en ökad dos av astmamedicinerna och sedan fick vi åka hem.

Alva somnade sedan hemma runt 01:00 då hon var så himla överspeedad efter alla mediciner, men hon sov med bra andning hela natten och vaknade vid 08:30.

Jag är så himla stolt över min duktiga lilla tjej, som var så himla duktig under hela tiden!!!

Älskade lilla Alva!!!!


1 kommentar:

Anonym sa...

Usch ,vad orolig man blir när dom små blir sjuka ,vad bra att du åkte till doktorn md henne ;duktiga Alva krya på dig /Farmor