onsdag 27 april 2011

Påskafton.

På påskaftonsmorgon kände jag mig mycket bättre i ögonen. Vi hade en mysig liten morgonstund tillsammans i sängen hela lilla familjen och påskharen hade visst varit framme på natten. Alva fick ett påskägg med godis i och en liten motorcykel. (Hon är just nu helt såld på motorcyklar, bussar och traktorer).





När vi gått upp började jag känna mig trött, hängig och matt. Vi skulle åka och handla lite påskmat, men jag fick gå och lägga mig igen medan Peter och Alva åkte till Maxi.

Jag somnade och sov tills de kom hem igen. Då hade Alva sovtid, så jag somnade om igen med henne och hon sov till min fördel i 2,5 timme och jag med.


När vi vaknade hade jag huvudvärken from hell, men jag tryckte i mig några huvudvärkstabletter som inte hjälpte ett dugg och försökte fira Påsk med min lilla familj.

Peter gjorde ett mysigt litet påskbord och så målade vi ägg. Det är dödsstraff att äta ett omålat ägg på Påskafton!!! :) Alva hjälpte till att måla ägg och hon tyckte att vi var jättekonstiga som målade på äggen eftersom att vi ständigt tjatar om att man "bara får måla på pappret".







Efter maten gick vi bort till lekplatsen med Alva och gungade. Men jag blev tvungen att avbryta där och gå hem och lägga mig igen. Fy tusan så kass jag var.

Jag som äääälskar påsken och tycker att det är den bästa tiden på året, fick en usel påsk pga min lånvariga infektion. Men så här i efterhand tycker jag nog att påsken blev ganska mysig iallafall.


Tack alla inblandade för en fin påsk!




MINA ÄLSKLINGAR 4-EVER!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Har skrivit 2 komentarer ,konstigt att det inte syns ,ni verkar ändå haft en mysig påsk ,synd bara att du varit dålig kram farmor