onsdag 20 april 2011

Ögoninflammation!


Jag vaknade vid 05 imorse av att det värkte i ena ögat och när jag skulle öppna det, gick det inte. Jag fick badda upp det och det var helt gulvarigt, svullet och rött. Jag har inte haft det så här innan vad jag kan minnas. Bara att jag har varit svullen och röd, men har inte behövt att badda upp ögat. Tack dagis för alla roliga sjukdomar ni för hem till oss genom Alva!

Bloggade för några år sedan att jag såg ut som Ringaren i Notre dame och hade väl då något liknande, men då var jag iallafall inte varig i ögat och ögat kletade inte ihop. Pest eller kolera?! Det är iallafall inte värre än min sjuka migrän som jag brukar ha i mina ögon, så det är ju alltid något!


Jag har myckt hellre detta än att någonsin få migrän igen, även om detta inte heller är så skönt, dock. Ögat känns grusigt och ömt och ljuskänslig är jag också, så min piratlapp fyller ju sin funktion ännu en gång!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Men då ,vad står på ??? Stackars dig ,du får gå till Apoteket och hämta peniccilin salva ,krya på dig bästa Akiz kram Svärmoran

Cissi sa...

Stackare! Dagis alltså... Vi måste bli immuna mot alla sjukdomar för all framtid efter första dagisåret! Kram och krya på dig

johanna w sa...

ingen näsa ;)
krya på dig min fina vän