måndag 7 december 2009

BVC

5-månaderskontrollen gick bra. Alva har gått upp till 8550 gram och är nu 69 cm lång, så mat får hon ;)

Vaccinationen gick också jättebra. Hon blev lite ledsen vid spruta nummer 2 bara, men det gick snabbt över och hon gav oss ett stort leende :)
Nu har hon just fått mat och ligger och sover i sin säng. Jag hoppas att hon slipper få feber denna gången, men ALVedonet står framme i beredskap! Det funkade allatiders sist!
Min lilla Alving, hon är så duktig!

Stolt mamma!

3 kommentarer:

johanna o bebban sa...

ojoj vad hon växer, jag börjar nästan fundera på om vi inte fick en liten dvärg iaf, det skiljer alltså 4 och en alv cm på nouvelle och alva nu! duktig är hon iaf er stora alv alltid med ett leende på läpparna som sin mamma =) puss på er

Linda sa...

Hej!! vi har testat både febertermometern o katrinplommon faktiskt.. tror att katrinplommonen har funkat lite för båda ggr bajsa han dan efter =) men vill vara lite försiktig med det så han får de inte så ofta.
bara att hålla tummarna att hans mage e på g att "växa" till sig själv nu =)
vi var o tog 3 månaders vaccin idag o jisses va han skrek, det var inte populärt här!
kram

Cissi sa...

Galet vad de växer :)
Var det Alva som också fick minifom? Testade att ge Ed på sked idag och det verkar inte vara några problem. Skönt det. Han har inte haft magknip idag heller, så det är nog som tur är ingen allergi.
Nu har jag skickat in min tenta, så nu ska vi se hur länge jag får sova innan det är dags för Eddisen att äta sig liiite tjockare. Sov gott :)