tisdag 3 april 2012

Sjukstuga!

Den nya medicinen är helt fantastisk!

Tyvärr hade jag bara två sprayer hemma men trodde att jag skulle klara mig på dem igår. När jag gick och la mig igår kväll kände jag inte av min migrän alls längre. Men så i natt fick jag känningar igen. Gick upp och tog min sista migräntablett som inte alls hjälpte i den grad som sprayet verkar göra.

Imorse när jag vaknade hade jag kramper i ögat, all migränmedicin var slut, samtidigt som Alva vaknade av värsta feberyran och hon flög upp ur sängen och letade efter en korg?????? Hon grät och sa att hon också ville kasta!????? Hon frågade efter pappa, grät förtvivlat och sa att hon ville krama honom (som hon brukar göra innan han går till jobbet). Hon var glödhet och jag lyckades lugna henne och få i henne alvedon. Febertermometern visade 39.9 i temp. Efter en stund var hon piggare igen.

Jag lyckades få tag på Johan som kunde komma förbi med lite migränmedicin till mig, då Oliver har exakt samma hemma. Tack Oliver och Johan för att ni lånar ut och levererar medicin till mig.
5 minuter efter sprayningen i näsan känner jag knappt någonting alls. Jag ser suddigt och har lite värk, men kramperna i ögat försvann.

Tur att Alva mest bara vill ligga och sova och titta på film, så att jag också kan vila mig nu.
Dumma feber och migränattacker som bara kommer och går och förpestar Alvens och mitt liv.
Men vi har iallafall varandra nu när vi är sjuka.

1 kommentar:

Mamma/mormor sa...

Så härligt med barn - den största och värdefullaste skatt man kan tänka sig. Stora eller små spelar ingen roll - kärleken till barnen bara växer och växer efter hand som åren går! Svårt att tro, men så är det. Och poff så har man barnbarn som man älskar precis lika mycket <3 <3