måndag 2 april 2012

Feber hit och dit!

Idag fick Alven feber IGEN! Hon sov till 08.00 idag och i vanliga fall brukar hon vakna runt 06.30.
Iallafall, när hon vaknar brukar hon vara snabb att springa upp och börja stöka och leka, se på film och annat skoj på morgnarna. Inte idag!!!
Idag låg hon kvar i sängen med glansiga ögon och stirrade in i väggen med en tom blick. Jag frågade om hon var trött och hon svarade ja.

Jag gick fram och kände på hennes panna som var glödhet och frågade henne om vi skulle ta febern. Ännu en gång fick jag svaret JA. *Paff*
Javisst!!! Feber var det, så det var bara att börja jaga folk ännu en gång till jobbet.

Jag hann inte med att jobba mer än två veckor nu igen, innan det var dax för feber igen.
Vad är det här??? Ska det aldrig ta slut?

Nu är vi trötta på att vara sjuka och vara hemma från dagis och jobb och dessutom har jag fått migränkänning idag.
Jag har iallafall haft tid att ligga och vila idag då Alva mest har sovit hela dagen och så har jag provat min nya migränmedicin i form av ett nässpray som läkarna skev ut till mig sist då jag hamnade på akuten. Vi får väl se hur resultatet blir. Än så länge har det iallafall inte blivit värre, tack och lov!

Hoppas bara att jag slipper ligga sjuk den här påsken också. Förra påsken hade ju både Alven och jag ögoninflammation. Bara för att jag ÄÄÄÄÄLSKAR påsken. SKIT också!!!

Nä, den här påsken ska vi banne mig vara friska och fira påsk med nära och kära och äta massor med mat, godis och ägg. PUNKT och SLUT!

1 kommentar:

Mamma/mormor sa...

Krya på er båda två små gullvippor! Den här påsken kommer att bli fin, ni hinner friskna till innan dess - hoppas, hoppas, hoppas <3 <3