måndag 26 december 2011

Jul med vildalven!

Vi vaknade runt 8.30 och började med att titta i julstrumpan som vi hängt upp. Det fanns något i den!!!!


Två små paket.

...En klocka och renbajsar. (Godis till renen hon fick i namnsdagspresent som bajsar godis).

Sedan gick vi upp och åt en fattigmansjulfrukost då jag i all julhysteri glömt att handla både gröt, julskinka och bröd, så vi fick äta lussekatter till frukost, medan Alva fick sin yoggi med havrekuddar. (Hon dissade sin lussekatt).

Därefter klädde vi oss julfina och Alven hjälpte pappa att stryka finskjortan!


När vi var klara tog vi en sväng förbi Blomsterlandet för att köpa julblommor. Alva fascinerades av den stora, dansande och sjungande tomten och hon kunde knappt slita sig därifrån.

Men efter en stund följde hon med oss ut till bilen igen och vi körde hem till mina föräldrar.


Vi fikade och öppnade julklappar tillsammans med min syster och hennes familj.



Alva fick en prinsessklänning med tillbehör, så som krona, skor och smycken. Hon ville genast ha det på sig.

Mommo Sonja med sina två prinsessor!

Runt 14-tiden åkte vi vidare till faster Fia med familj för att fira julaftonskvällen. Vi fick glöggfika när vi kom, sedan tittade barnen på Kalle anka och hans vänner en stund och därefter åt vi julmat.


Alven i faffa Tages knä!






Efter maten tittade faaamo Virva och barnen på film och vilade lite i väntan på Tomten!........


................."KNACK, KNACK"..... Vem är det som knackar på fönstret?????....


-TOMTEN!!!!


....Och så kom han ÄNTLIGEN, skäggfarbrorn!


Alva var lite tillbakadragen men inte rädd och hon var väldigt nyfiken på vad Tomten hade med sig.


Tomten delade ut julklappar och sedan vinkade vi hej då till honom.


- Hej då, Tomten!


Alva fick en miljon paket men hon tyckte mest det var roligt att öppna dem och hann inte bry sig riktigt om vad som fanns i dem......


...............Tills hon kom till paketet med silverskorna med katter på. Då stannade hon upp och ville ha dem på sig direkt! Hon satt i sin pulka och sög på sin klubba, som hon också fått och hade de nya skorna på sig. Sedan fortsatte hon att öppna sina julklappar, som förövrigt Sidden hjälpt till att dela (läs kasta) ut :))))) Sötnosen!




Vi åt och drack och öppnade klappar och hade en jättemysig julafton i Roy-Roys och Fias nya hus. Vi åkte hem framåt 00-tiden och på natten blev jag sjuk. Kräksjuk! BLÄ! Men jag klarade mig iallafall över julafton!

På juldagen öppnade vi de stora klapparna som vi inte tagit med oss. Ett målarstativ med tillbehör och en docksäng fick Alva. Jag låg på soffan och ojjade mig, medan Peter och Alva lekte och målade.


Mammas lilla Picasso!




Jag bor nu mer i min nya OnePiece som jag fick av Alven och Peter i julklapp och försöker att krya på mig så gott det går. God jul och god fortsättning allesammans. Och tack för en underbar julafton med massor av fina och uppskattade klappar!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

OOOH vad många fina bilder du tagit /Krya på dig puss virva

Mormor sa...

Tack själva för att ni förgyller vår tillvaro. Jag kan gissa vilken som var din allra bästa julklapp :D God fortsättning önskar vi er alla tre! Krya på dig!