måndag 5 juli 2010

Fixat in i det sista!


Alven hjälper till att städa inför den stora dagen!

Imorgon är det en stor dag! Alven fyller 1 år!
Just idag för ett år sedan låg jag på förlossningen och kämpade för att öppna mig 10 cm, men det slutade på 9 cm och ett Kejsarsnitt gjordes.
Klockan 01.00, prick, plockade de ut vår underbara lilla Alv ur min mage och vi fick se vårt undervärk för allra första gången! Herregud, vilken lycka!

Men just idag är det en dag som jag aldrig kommer att glömma. Det var ju idag för ett år sedan som allt var så otroligt tungt och jobbigt, men det var ju värt all smärta och oro! (Egentligen har ju hela veckan påminnt mig om min jobbiga förlossning, eftersom att den i stort sett höll på i just en vecka)!

Imorgon är det en glädjensdag, imorgon är det Alvens 1-årsdag!
Så idag har jag fixat in i det sista! Jag lämnade Alva hos sin mormor och åkte iväg för att inhandla de sista presenterna och varorna till tårtan som vi ska baka hon och jag imorgon. Ikväll har jag lagat mat och städat!

Vi kommer att fira Alva på lördag med hela släkten, för då är alla hemma och lediga, så imorgon blir det bara vi, "Lilla familjen" - Peter, Alva och jag, precis som för ett år sedan!

2 kommentarer:

mammatajkon sa...

vilken fining!
GRATTIS ALVA!!!!

Anonym sa...

Grattis GRATTIS lilla Alva på din
1-års dag massor med kramar från farmor/farfar ses på lördag <3 <3