tisdag 6 juli 2010

Alvens första födelsedag!

Klockan 08.15 väcker jag Alva med "ja må hon leva" och en grattisbricka: Present, flagga, ljus och jordgubbar.





Mums med jordgubbar till frukost! Sedan öppnade hon presenten.


Ett pussel!
Hon fick en smultronplanta i kruka också! När pappa kommer hem får hon resten av presenterna!


Sedan blev det grötfrukost och ballongbus!

Och efter frukosten bakade vi en jordgubbstårta!


När tårtan var färdig åkte vi hem till mommo! Där fikade vi på bullar och öppnade presenten från gammelmormor Greta!
En baddocka som ändrar färg i vattnet och en badanka! Igår hittade jag min gamla docka som jag hade när jag var liten och mamma tvättade den tills idag, så nu fick Alva den! Sedan sov Alva middag och när hon vaknade fick hon köttbullar och potatis.

När pappa kom hem fick hon resten av presenterna.
Favoriten var den nya bilen!

Sedan hade vi tårtkalas!


Lite senare åt vi middag, Entrecote och pommes. Alva åt och åt.
Här är alla presenterna som hon fick av Peter och mig:

Klänning, pussel, bil och prinsesskort, skärp, mockasiner, barnbestick, strumpbyxor och gummistövlar. Dessutom fick hon en pool till stua som vi tjuvbadade i på Midsommarafton.
Vi har haft en underbar dag och Alva har varit på ett strålande humör!
Tack för alla grattishälsningar!
På lördag fortsätter firandet av vår lilla tjej.

2 kommentarer:

sara sa...

Tack söta du :)
Villken underbar liten födelsedag hon fick fina lilla Alven! POK

Cissi sa...

Mysigt!!