måndag 19 april 2010

Nya rutinter?!

Alva sover och klockan är snart 09.00!
Vad skönt, tänker ni!
INTE!!!, säger jag!

Till saken hör den, att Alva sover hela natten från 20.30 till 06.00 och så ska hon ha välling och INTE somna om igen!
Hon ska upp och leka!!! Gärna bli jagad och leka jobbiga lekar och jag själv är bara vaken på ena ögat vid den tiden och knappt det! PALLA! (Eller vad det nu är ungdomarna säger. Ungdomarna!?, Oj vad gammal jag blev själv nu, vi säger BARNEN i stället :)

Iallafall, efter lite bus och lek blir lilla fröken sömnig igen runt 08.00 och somnar!
Här ligger man nu och kan själv inte somna om.
Nä, det var bättre förr när hon sov till 08.00/08.30 efter att ha vaknat runt 03.00 för att äta och sedan somna om igen!!!

Men jag får väl trösta mig med att hon har börjat att sova hela nätter!

1 kommentar:

johanna w sa...

lyllo dig... eller inte.! skönt att hon sover hela nätter iaf, men självklart om man fick önska kunde dom väl hålla i sig till sju åtminstone!
se det positivt, vi kan ju ses mer eftersom vi är vakna mer=) tusen tack för en underbar dag med min akiz å min alva.