torsdag 8 april 2010

Kupanfynd och sykunskap.

Idag var jag och Alva på Kupan för att se om det fanns några lekbyxor där, att ha utomhus.
Jag hittade ett par för stora och småhåliga vindbyxor som jag fick köpa för bara 5 kr.
Jag hittade några VHS-filmer för 5 kr/st till Alva också (länge leve VHS-en), två med Mumintrollen och en med Teletubbies.

Hemma plockade jag fram symaskinen och saxen och började med förtrollningen.
Jag klippte av byxbenen i lagom längd, lagade de små hålen och sydde i resår i fotändarna med mina gamla hårsnoddar och vips (!!) så har Alva fått ett par fina byxor att leka i utomhus.

(Titta mamma vad jag kan!!!!!)

3 kommentarer:

johanna w sa...

gud va du är duktig min akiz

Alexandra - Mami till Neville sa...

Åh vad söt du är!! Dina ord värmer ska du veta :)
Stor kram!!!

Mamma sa...

Heja på lilla Sy-Greta :-)
Du är jätteduktig
Kram