torsdag 21 januari 2010

Gnäll och missnöje.

Här hemma pågår det bara gnäll och missnöje just nu. Ingenting är bra, bara om hon får vara i famnen är hon nöjd. Nu kan hon sitta och hon kan så gott som krypa, men nu ska hon gå istället :)

Det är gnäll så fort jag går ut ur rummet, gnäll, gnäll, gnäll från morgon till kväll.
Jag blir tokig snart! Hur talar man om för en 6 månaders bebis att "jag kommer snart, jag ska bara klä på mig", eller "jag ska bara äta frukost"?
Hur förhandlar man med en bebis???

På nätterna är det bara knöl i sängen. Så fort hon tappar nappen rullar hon runt till mage och hon HATAR verkligen att ligga på mage, så då blir hon ledsen och när jag lägger ner henne på rygg igen vaknar hon till, ligger och knölar en stund tills hon somnar om, tappar nappen, rullar runt, gnäller och så har vi samma visa om och om igen heeeela natten. (Varför vända sig till mage när man hatar det? Jag fattar inte!)

Men nu har jag iallafall lyckats få henne att dricka välling!!!
Jag var envisare än hon! :)
Hur jag gjorde?
Jo, jag var en elak mamma och erbjöd bara välling under en dag och inget alternativ när hon vägrade, så tillslut tog hon flaskan med välling och drack upp allt. Nästa mål gjorde jag lika dant och tillslut gick det!!! (Tack syster för tipset!)

Nu dricker hon välling när hon vaknar på nätterna och förhoppningsvis så fortsätter hon med det, för nu tänker jag sluta med ersättningen!

1 kommentar:

Nettis_75 sa...

Hu vilken elak moster stackars lilla Alva har!!!! ;)