torsdag 14 januari 2010

BVC

Idag var vi på BVC för läkarkontroll, vägning och mätning. Allt stod bra till med Alva och hon följer sin kurva fint. Nu väger hon 9140 gram och är 71 cm lång. Catwalken nästa!

Besöket var lite för stressigt för min smak bara. Jag hann inte fråga det jag behövde och jag tycker att både läkaren och BVC-damen var lite väl snorkiga idag. Poff, Poff, Poff, så skulle allt vara klart och lilla Alva är ju inte den som ligger stilla precis, så det tog sin lilla tid att väga och mäta och ännu stressigare blev det. Dessutom tyckte de inte att Alva skulle äta på natten. De sa att jag skulle ge henne vatten om hon vaknar. Hahahahahahahahaha, tillåt mig skratta!!!
Säg det till matvraket Alva! Erbjuda vatten mitt i natten och sedan bryter helvetet ut.

Nä, jag är glad att hon bara äter en gång på natten, framåt 3-4-tiden och då har hon faktiskt sovit från 21-tiden. Skulle jag då bara erbjuda vatten om hon är hungrig? Pyttsan! Hon är faktiskt bara 6 månader, det finns barn som är mycket äldre än hon som fortfarande äter både en och tre gånger på natten!

VÅGA VÄGRA VATTEN!

MER MAT TILL ALVEN!!!! :)

1 kommentar:

Mormor sa...

Bra Anna-Karin! Våga vara mamma och fatta egna beslut! När Alva har lärt sig gå, springer hon av sig alla valkar :-)
Kramar till er alla tre