fredag 1 oktober 2010

Lyxhustru bye bye!

Idag är det sista dagen på min mammaledighet, eller som jag kallat den; "mammajobbaihjälsighet". Idag är det även Peters sista dag på jobbet. På måndag börjar han som lagerchef i en butik här i Kalmar! Är så himla glad för hans skull, så glad att jag sitter här och firar med hans avtackningspresent som han fick av sina anställda igår. Lyxkaffe, lyxchoklad och vin. Vinet tänker jag inte ge mig på ännu dock :) men ikväll ligger det nog risigt till!

På måndag börjar som sagt mitt nya liv som arbetarhustru med dagislämning och allt vad det innebär. Hej och hå, det här kommer att bli en utmaning!
Jag inbillade mig ett tag att jag aldrig mer skulle behöva jobba, men oj så fel jag hade.
Tror nog att Peter får ta och förhandla sig till en riktigt bra lön på nya jobbet om jag ska få min dröm i uppfyllelse.
Bye bye lyxhustru, hej hej kaffesumpsluktande cafébiträde!

3 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha vad bra att även du får nytta av godsakerna :-) Virva

Fredrik Nygren sa...

Åhh... då kan jag äntligen köpa den bästa bageln med ost igen ;-)

Sofie sa...

Njut av vinet ikväll. Jag tar också till flaskan (ett glas vin och på sin höjd en baileys till kaffet) och njuter av sista helgen som mammaledig. På måndag är vi tillbaka i verkligheten. Kram