söndag 6 januari 2008

Italiensk afton!






























Jag är världens lyckligaste! Jag har världens underbaraste pojkvän! Han lagar alltid så god mat till mig och pysslar om mig, och eftersom jag är kass på matlagning och älskar mat, så uppskattar jag det så mycket!!
Igår när jag kom hem efter jobbet, lite sådär lagom småtrött och less, välkomnades jag av en underbar doft från köket och Peter kommer ut och ber mig sätta mig i soffan och bara inte göra någonting. Han går in i köket och slamrar lite, och så kommer han tillbaka med en pina colada. Min favoritdrink! Såååå god och så fint han har gjort den! Han har to m frostat glaset med socker och grönt limeskal.

Efter drinken, en 9:a, så var man lite susig och vi fortsatte tillsammans med huvudrätten. Krämig, italiensk risotto med parmesanost, räkor, sockerärtor, ärtor och rött vin. Jag skalade räkor och rev lite parmesan, så fixade min älskling resten.
Det smakade väldigt annorlunda men var supergott!

Efter maten diskade vi upp lite och så sa Peter att desserten serveras vid 20-tiden och att det visst blev en dessert som räcker för typ 10 pers, så vi beslutade oss för att bjuda hit syster och Johan på dessert. De skulle nämnligen gå ut och äta på restaurang så vi sa att de kunde komma hit och äta desserten med oss om de ville, och de ville de gärna! En dessert som tagit min älskling en hel lördags-eftermiddag att göra.

De kom till oss vid 20-tiden, vi bjöd dem på en välkomstdrink och så tittade vi på dvd-livekonserter på projektorn en stund medan Peter fixade i köket med desserten.
Hemmagjord, italiensk, gräddglass med hemmarostade, kanderade valnötter och pekannötter, serverad med jordgubbar, apelsin och blodapelsin.
Gaaaaaah, vad smaskigt det var!!!!

Vi fortsatte kvällen med drinkar, whiskey, vin och gittarrspel.
Vid 01-tiden tog syster och Johan en taxi hem, och jag och min älskling gick och lade oss och somnade ovaggade.

Inga kommentarer: