torsdag 24 maj 2012

Sommarfest och förskolansdag 2012!

Idag var det sommarfest på dagis och Alven var på ett väldigt glatt humör och var mycket sammarbetsvillig inför att gå till dagis imorse. Hon fick själv välja vilken outfit hon skulle ha på sig och hon valde ett blommigt linne, lockar i håret med ett spänne med en blomma på.

Jag gick ifrån jobbet en timme för att titta på barnens framträdande med sommarsånger på scenen och deras vernisage som de arbetat med under våren och det var en mycket glad liten Alv som kom springande mot mig på gården när jag kom. Dock ville hon inte vara med och sjunga när det väl var dax, men hon sjöng duktigt och glatt med i alla sånger hos mig på filten i gräset. Vi fikade på saft och kaka och hade en mysig liten stund tillsammans innan det var dax för mig att återgå till jobbet igen.







Alvens tavla.

1 kommentar:

Mormor sa...

Jag säger bara: ÅÅÅÅHHHHH! Behövs inte mer än så <3