torsdag 19 januari 2012

En bra present!

När min mamma fyllde år i början av januari, hade jag som vanligt ingen aning om vad jag skulle köpa till henne i present. Och att fråga henne vad hon önskar sig är lönlöst, då hon bara svarar att hon inte vill ha någonting :)

Så jag kom på den brilljanta idén om det här med Matkasse som är så himla populärt nu.
Men jag gjorde en egen Matkasse till mamma med saker som jag VET att hon brukar vilja äta eller behöver.

Jag döpte kassen till "Bibbis matkasse" (Bibbi efter att Alva kallade henne så när hon var mindre).

Innehållet blev:
Flingor, deodorant, kardemummaskorpor, loka citron, punchpraliner, Werthers orginal, bikarbonat, digestivekex, choklad, te, knäckebröd, och tulpaner (Jag kan ha glömt något). Detta är saker som är såååå MAMMA!

Presenten blev väldigt uppskattad och jag tycker själv att det var en bra och kul idé!!

1 kommentar:

Mamma sa...

En film från Nettans familj och Bibbis matkasse från Akiz familj - bästa presenterna jag kan tänka mig. Akiz - du har alltid varit så lyhörd för vad folk vill ha och är så påhittig. Riktigt kul att fylla 60+ Kram