torsdag 17 mars 2011

Dockvagnen!

Idag köpte jag en dockvagn till Alva på Blocket för 100 kr. Jag fastnade direkt för den något annorlunda vagnen med lappar på och priset var ju superbra! Självklart var vi ju tvungna att köpa en ny docka till vagnen också. En docka som kunde säga mamma, pappa, skratta och gråta, som hade en napp i munnen och en mössa på huvudet, 89 kr. Alva fick själv välja vilken docka hon ville ha utav två som jag höll fram till henne på Lek och Hobby idag.






Oj, så kul det var med den nya vagnen och dockan!

Sjävklart ska man ha det mysigt när man har mamma-barndag!
Idag har många förskolor haft stängningsdag pg a utbildning. Jag, Nettan och Johanna slog våra huvuden ihop och hängde hemma hos Johanna på förmiddagen. Vi fick pannkakor med glass och när det var dax för att sova middag följde Nettan och Melina med mig och Alva hem.
Ikväll har jag och Alva tagit en promenad till stan och handlat nya tröjor till Alva, rosa! Fyndade några fina med mina rabattkuponger :)
Sedan gick vi till Konsum och handlade kvällsmat och så gick vi hem och åt och lekte lite med den nya dockvagnen. Därefter badade och duschade Alva och jag och efter badet somnade Alva gott i sin säng.
Nu sitter jag i soffan med en filt och njuter av lite egentid medan Peter jobbar häcken av sig. Han jobbar på tok för mycket stackarn!
Imorgon tog jag en bonus-ledig-dag och sedan är det helg. Jag och Alva har alltså långledigt, men Peter han jobbar hela helgen. Imorgon ska vi ringa till farmor och Sid och se om de vill hitta på något kul. Ta en promenad kanske!?
Vad som händer i helgen återstår att se..........

2 kommentarer:

Anonym sa...

Precis en sån vagn hade min dotter, hon fyller 15 på söndag... Jättefin & vilken nostalgi!

Anonym sa...

Vilken fin vagn .och vilken fin docka tillden ..........och en fin Alving som kör /Farmor